zaterdag 22 september 2012

Een beetje herfst en een beetje kerst

Vandaag lekker kerst kaartjes zitten maken. Opeens was het ook vier uur en realiseerde ik me dat ik nog niet eens lunch had gegeten. Ach ik kan nog wel wat kilootjes kwijt.

Allereerst wil ik jullie mijn herfst krans laten zien. De krans van stro zelf haalde ik bij de kringloop vandaan en alle decoratie heb ik gekocht bij de action en marskramer. Ik vind hem zelf hardstikke leuk geworden. Het fijne is dat de kaars die erin zit, electrisch is. Ik hoef hem alleen 'aan' te blazen.
En natuurlijk weer uit. Dus geen kaarsvet in mijn windlicht en op de besjes. Ideaal.
Nu mijn kerstkaarten. Ik had een heel leuk boek met plaatjes van Popcorn the Bear, en daar heb ik mijn eerste kaartje mee gemaakt.
Het papier komt uit allerhande blokjes van het kruidvat. En uit de restjes bak, want ik bleek dus ook een complete bak met papierstukken/restjes te hebben met kerst-design.
Verder natuurlijk bezig geweest met de nieuwe knipvellen van Eline. Daar natuurlijk wel nieuw papier voor gebruikt, want ja dat papier past natuurlijk geweldig bij de knipvellen.
Ik vind het zulke leuke plaatjes en ondanks het lichtblauw,perfecte kerstkaartjes. Nu nog hopen dat de rest dat ook vind. Ach en anders stuur ik ze zelf allemaal weg.
Ik heb wel geprobeerd om geen nieuwe restjes te maken, dus alle papiertjes goed met elkaar gecombineerd.
En wat bleek, ik kwam een heel eind. Ik heb vandaag 8 kerstkaarten gemaakt, maar de andere helft houden jullie van mij tegoed. Het wordt anders een hele lange post en nu hebben jullie nog iets om naar uit te kijken.
Ik heb trouwens even een foto halverwege de dag gemaakt om te laten zien hoe mijn tafel er toen uit zag. Ziet het er zo ook bij jullie uit?

Overal ligt en staat wat, want jullie kunnen niet zien dat er op de grond ook nog creatable mappen liggen en een doos met papier.
Maar aan het einde van de dag, was dit het papier wat ik over had.
Nou valt mee he?
Nog een heel fijn weekend en tot snel.
Liefs Sabine




4 opmerkingen:

  1. Dank je wel voor je lieve reactie op mijn blog!
    Ik heb natuurlijk ook even bij jou rond gekeken, en ook nog door wat oudere post van je gescrold...nou zo te zien, is er heel wat afgeschilderd, door de schilders in je huisje (echt maar 44 vierkante meter??) en het is een super metamorfose geworden hé...alles mooi wit (helemaal mijn kleur...ha,ha)...dat heeft de toch best kleine ruimte, vast een zeker, een stuk groter gemaakt...en leuk ook, hoe je beetje bij beetje nu toch ook naar een iets andere woonstyl over gaat...ik vind vooral je gang, met dat leuke witte kastje met rieten manden, de witte pot met plant, en de foto lijstjes er boven heel erg leuk...en dat plak plastic op je voordeur, zal ook zeker veel 'meer' licht door laten.
    Je keuken gedeelte is nu ook heel mooi geworden, gaaf ook, je roestvrij stalen (afzuig) schouw...en wat zou je denken van een leuke (witte) mand met een 'nep' hedera plant, boven op je hangkast, dat breekt de ruimte erboven, op een leuke manier, staat heel sfeervol...en hoe makkelijk...beetje stoffig of vettig van het koken...gewoon even in de douch afspoelen onder de (niet te hete) douche kop, en laten drogen!
    Vind je nieuwste aanwinst de hangklok, ook helemaal leuk...maar dat komt ook een beetje...omdat ik er zelf ook zo één heb, in de keuken...ha,ha!
    Verder ben je zo te zien,ook heel druk met al die mooie kaarten, die je regelmatig maakt, lijkt me als je het geduld er maar voor hebt, ook een hele rustgevende bezigheid, alhoewel het voor mij niets zou zijn, heb er ooit eens één gemaakt,nou eigenlijk 'proberen' te maken...ha,ha...maar 'ik' ben er veel te ongeduldig voor, en zo priegelen met een kleine schaar...nee dat was het niet voor mij, zeg maar...ik ben toch meer van het grovere werk, wel kransen maken, en verder, een beetje klussen, en tuttelen in huis!
    Maar ik vind het knap hoor, en vooral die 40 jaar getrouwd kaart, met die mooie oude foto/plaatje erop, die je ook gemaakt hebt...ja helemaal mijn keus...als ik eens zo'n soort kaart nodig heb, weet ik je nu te vinden hoor...ha,ha!
    Ik wens je verder nog veel succes met het hier en daar nog wat toevoegen aan leuke spulletjes, in je nieuwe interieur!!!

    Een heel fijn weekend, en groetjes!
    Marianne.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Sabine de uitleg was gaaf van de Distress Markers ik heb ze ook gelijk aangeschaft er was een aan bieding en het lijkt me leuk om mee te gaan werken,morgen ochtend komt cindy en dan gaan we het uit proberen.Maar dit terzijde het gaat om jouw,je hebt een prachtige herfstkrans gemaakt,gezellig met dat oranje,je kerstkaarten zijn ook prachtig,als je hier komt kijken is het ook een gezellige troep,maar wat geeft het ,het is zo weer opgeruimd je hebt er ook geen stof van.Ik ben benieuwd wat je nu weer gaat maken.
    Liefs Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben ook helemaal fan van de uiltjes en het papier, leuk om te zien wat een verschillende dingen iedereen er mee maakt. Wat goed van je het papier meteen te gebruiken en geen restjes over te houden. Ik bewaar van alles, veel te veel. Op jouw manier houd je een beetje orde in de tent haha, dat is wel handig want tijdens het knutselen zelf wordt het op onze bureaus altijd een zooitje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je kaarten zijn mooi, je herfstkrans vind ik prachtig! Jij bent ook van alle markten thuis. Ik vind hem echt supersupermooi! Liefs, Cindy

    BeantwoordenVerwijderen